İnovaLİG 2017 için hazır mısınız?

İnovaLİG 2017 için hazır mısınız?

İcatçı olmak ya da sıra dışı bir buluş değil.

Her seferinde bir John Ahmet'in makinesi yapmak da değil.

Bilinen değerler sisteminde yeniyi yaratma yollarını keşfetmek aslında.

Sürdürülebilir bir değişimle başlayan istikrarlı gelişim aynı zamanda.

16. yüzyıl İngiltere'sinde “Magna Carta” ile ilk defa ortaya çıkan, 19. yüzyıla kadar sürdürdüğü sessiz serüvenin ardından endüstri devrimi ile önemli bir aşama kat eden, 1950 yılına kadar adının yüksek sesle dahi tartışılmadığı, geçen 50 yıl içinde ise ekonomik kalkınmanın kökenine yerleşerek stratejik bir olguya dönüşen, yeni olanı ve mevcut olanın yerine bambaşka bir şeyi koyabilme cesaretini barındıran bir kavramdan söz ediyorum. Siz tahminlerinizi yaparken hemen açıklayalım hangi kavramdan söz ettiğimi.

Elbette ki inovasyon!

İnovasyon günümüzde ülkelerin uzun dönemli ekonomik büyümesinin arkasındaki en büyük itici güç, üreten firmaların önünde bir seçenek olmanın ötesinde yaşamsal bir zorunluluk..

Edison gibi başarılı inovasyoncuların ise bir anda birbirleriyle ilintili birkaç tasarım üzerinde çalıştığı, çalıştığı tasarımlara ilişkin de çok sayıda not ve makaleyi bir tarafa biriktirdiği bilinen bir gerçek.. Öyle ki Edison zaman zaman bunları çıkarır ve işe yaramayacak olanlarını bile yeniden okuyup irdeler ve eski fikirleri üzerinde yeniden düşünürdü. Yeni gözlerle bu eski arşivleri irdelerken, belki de bunlar ile o anda karşı karşıya bulunduğu ikilem arasında bağlantı kurar ve hatta yepyeni bir çözüme ulaşırdı.

Yıllar itibarıyla inovasyon karnelerindeki gelişimi izleyen firmalar da tıpkı Edison gibi geçmişi irdelerken geleceğe ilişkin yepyeni çözümler de geliştirmektedir. Firmalar, kapsamlı inovasyon değerlendirme ve kıyas analizi raporlarını, nam-ı diğer inovasyon karnelerini, Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin 4 yıldan bu yana gerçekleştirdiği Türkiye'nin ilk inovasyon geliştirme programı İnovaLİG sayesinde ücretsiz elde etmektedir. İnovaLİG ile Avrupa'da 17, Dünyada 60 ülkede, 6 bin firma ile uygulanan IMP3rove metodolojisine dayanan bir kurguyla, firmalar kendi yetkinliklerinin, yerel ve uluslararası pazarlardaki benzerleri ile karşılaştırıldığı bir rapora sahip olmaktadır.

İnovaLİG firmaların organizasyonlarına ve günlük operasyonlarına inovasyon kültürünü yerleştirmeleri için oldukça önemli bir fırsat sunmaktadır. Firmalar yaratıcılık potansiyelini, doğru inovasyon yönetim yetkinlikleri ile katma değere dönüştürmektedir.

İnovaLİG, firmalarımızın orta ve uzun vadeli hedeflerine odaklanmasına, yıllar içerisinde inovasyon gelişimlerini takip edebilmelerine ve gözlemlemelerine imkân sağlamaktadır. Özellikle ihracatçı firmalarımızın 2023 hedeflerine ulaşma noktasında hangi konumda olduklarına ışık tutmaktadır.

TİM, geçtiğimiz yıl İnovaLİG'de ulaştığı 761 başvuru sayısı ile ülkemizi, IMP3rove programına katılımın en yüksek olduğu ülkelerden biri haline gelmeyi başardı.

 Şampiyonlar, Sayın Cumhurbaşkanımızın katılımı ile Türkiye İnovasyon Haftası'nda ödüllerini almanın mutluluğunu yaşadı. Bu yıl bu sayıyı çok daha yukarılara taşıyacağımıza inanıyoruz. Bu anlamda tüm firmalarımızı, hem inovasyon gelişimlerini görmesi, hem de inovasyon alanında edindiğimiz tecrübeye ortak olmaları için 30 Nisan 2017 tarihine kadar www.inovalig.com adresinden İnovaLİG 2017'ye ücretsiz olarak katılmaya davet ediyoruz.

 

 

Bu sayfa en son 2 Mart 2017 Perşembe tarihinde güncellenmiştir.
PAYLAŞ