“Türkiye Markası” yarattığı ivme ile güçleniyor

Dünya Ticaret Örgütü Mart ayına ilişkin dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 90'ını gerçekleştiren 65 ülkenin dış ticaret verilerini açıkladı. Buna göre, Mart ayında Dünya ihracatı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 13,1 artarken, dünya ithalatı yüzde 12,7 arttı. Ülkemiz ise Mart ayında 14,5 milyar dolar ihracat ile yüzde 13,6 artış kaydetti.

Gerek küresel ticarette 2017'de başlayan toparlanma gerek Hükümetimiz tarafından son dönemde ihracat, üretim ve yatırım alanlarında sağlanan teşvik ve desteklerin somut etkilerinin hissedilmeye başlaması ile birlikte ihracatımızda tam anlamıyla bahar havası hâkim oldu.  Türkiye İhracatçılar Meclisi olarak, ihracatçılarımızın küresel rekabet edebilirlik çıtasını yukarılara taşımak için yapılacaklar listemize yeni faaliyetler eklemeye devam ediyoruz.

İhracat kompozisyonumuzda katma değeri yüksek ürünlerin ağırlığını artırmak en önemli amaçlarımızdan birisi. Bunun için yüksek katma değerli üretimin hayati ve vazgeçilmez bir şart olduğunu faaliyetlerimizle ve söylemlerimizle tüm Türkiye'ye anlatıyoruz. Bu kapsamda, ülke olarak yapısal ve köklü bir dönüşümü başarana dek bizi hedeflediğimiz konuma taşıyacak Ar-Ge, inovasyon, tasarım ve markalaşma alanlarına odaklanmaya devam edeceğiz. Markamız ile ilgili çalışmalarımız oldukça önemli. Bildiğiniz gibi, 2014 yılı Eylül ayında, Sayın Cumhurbaşkanımızın himayelerinde,“Türkiye Markası”nı milletimize arz etmiştik. Bu tarihten itibaren, Ekonomi Bakanlığımızın liderliğinde Türkiye Markası çalışmalarımızı yoğun bir şekilde sürdürüyor ve tüm dünyaya ürünlerimizi “Turkey Discover The Potential” sloganıyla sunuyoruz.

Bunun yanı sıra, Türk mallarının yurtdışındaki imajını yükseltmek ve ülke olarak yurtdışı bilinirliği yüksek markalar çıkarmak amacıyla Turquality çalışmalarını yürütüyoruz.

Yine, 15 Temmuz sonrası dış dünyada ülkemizi hedef alan olumsuz algı kampanyalarına karşı Sayın Ekonomi Bakanımız öncülüğünde bir İmaj Kampanyası başlattık. Kampanyamızda, “ülkemizi yabancılara biz anlatmayalım, aksine bu ülkede yıllardır bizimle beraber iş yapan dünya çapında markaların üst düzey yöneticileri anlatsın” dedik. Bu kapsamda hazırladığımız reklam çalışmaları Almanya, ABD, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde TV, gazete, dergi ve açık hava mecralarında yer almaya başladı.

Şimdi ise, Ekonomi Bakanlığımızın himayelerinde 25-26 Mayıs tarihlerinde İstanbul'da, “Marka Türkiye 2017” başlıklı konferans ve panellerden oluşan etkinliğimizi başarı ile tamamladık. Etkinliğimizde, Türkiye'de marka alanında konuşulması gereken her şeyi masaya yatırdık.  Dünya markaları çıkarabilmek için yapılması gerekenler, yatırım ve tanıtım alanlarında atılacak adımlar yurtiçinden ve yurtdışından etkinliğimize katılan dünyaca ünlü kişiler tarafından anlatıldı. Bu etkinlikle, ihracatçılarımız başta olmak üzere toplumun genelinde “marka” algısını ve önemini yerleştiribilmeyi amaç edindik. Ve bundan sonra “Marka Türkiye” etkinliğimizi gelenekselleştirmeyi hedefliyoruz. 67 bin ihracatçının temsilcisi olan TİM, ülkemizi dünya ticaret liginde daha üst sıralara taşıyacak Dünya markaları yaratmanın destekçisi ve takipçisi olmaya devam edecektir.  “Türkiye Markası” ise, yarattığı ivme ve destekle diğer markalarımızın yükselişini hızlandıracak, ülkemizi 2023 hedeflerine bir adım daha yaklaştıracaktır.

Bu sayfa 1 Haziran 2017 Perşembe tarihinde yayınlanmıştır.
PAYLAŞ