2023'e odaklanmış bir TİM

MECLİSİMİZ, GERİDE KALAN BİR YILI 'PROJE VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM OFİSİ'NİN KURULMASININ YANI SIRA, İHRACATÇIMIZA 360 DERECE KAPSAYICI BİR 'DİJİTALİZASYON HİZMETİ' SUNABİLMEK ADINA, TİM AKILLI CİHAZ APLİKASYONUNU HAYATA GEÇİREREK, TİM'İN WEB SAYFASINI YENİDEN DİZAYN EDEREK VE ALO TİM ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETİNE YÖNELİK ÇALIŞMALARI TAMAMLANMA AŞAMASINA GETİREREK GEÇİRDİ.

 

2019-2023 dönemi, 'Akıl Çağı' olarak nitelendirilen 21'inci yüzyılın kritik bir dönemi olması hasebiyle, Atlantik ile Asya-Pasifik arasında küresel ekonomi-politiğin yeniden yapılandığı; buna bağlı olarak da, Türkiye ve doğusundaki geniş bir coğrafyanın dünya mal ve hizmet üretimi ile ticaretinde hiç durmaksızın ağırlıklarını arttıracakları bir beş yıl olacak. Türkiye'nin küresel ticarette artan rekabet ve gerginlikleri hem fırsata dönüştürmesi, hem de manevra kabiliyetini yükseltmesi, üretim ve ihracatta 'dijital dönüşüm'ü etkin kılabilmemizden geçiyor. Bu nedenle, İsmail Gülle başkanlığında, Türkiye İhracatçılar Meclisimiz, geride kalan bir yılı 'Proje ve Dijital Dönüşüm Ofisi'nin kurulmasının yanı sıra, ihracatçımıza 360 derece kapsayıcı bir 'dijital hizmeti' sunabilmek adına, TİM akıllı cihaz aplikasyonunu hayata geçirerek, TİM'in web sayfasını yeniden dizayn ederek ve ALOTİM çağrı merkezi hizmetine yönelik çalışmaları tamamlanma aşamasına getirerek geçirdi.

 

İhracatçımıza ve ihracata ilk adım atmak isteyen KOBİ'lerimize, ürünleri için mevcut pazarlardaki yeni fırsatların ve yeni pazarların detaylarını sunmak adına, 'İhracat Pusulası' ile küresel ticaret verilerini her türlü dijital sorgulama becerisi sunarken, ABD'den Rusya'ya, Meksika'dan Çin'e, Latin Amerika'dan Afrika'ya, her ülke ve kıta için hazırladığımız farklı kapsamlardaki raporlarla, bilgi penceresi açtık. İhracat 2019 Raporu ile TİM'in bir yıllık yol haritasını ihracatçımızın ve ekonomi çevrelerinin değerlendirme ve takibine sunarken, RCA 1000 Raporu ile, küresel ticarete en çok konu olan ilk 1000 üründe, Türkiye'nin 285 ihracat ürününün rekabet avantajını belirledik ve bu ürünlerimizi üreten ihracatçılarımız ve ihracatçı adaylarımız için, sayısız ülkedeki fırsatları değerlendirmelerine sunduk.

2018'in ikinci yarısı ile 2019'un ilk yarısını kapsayan bir yıl, Milli Mücadele ve Cumhuriyetimizin kuruluşun ilk adımlarının atıldığı, duygulandığımız, 100 yıl önce atılan adımlardan feyiz aldığımız, hem de Cumhuriyetimizin 100'üncü yılı olan 2023'e, Türkiye'nin mal ve hizmet ihracatı ailesinin tüm üyeleri olarak rekorlara kilitlendiğimiz bir yıl olarak geçti. Cumhuriyet'in Kurucu Meclisi, Türkiye için Milli Kalkınma Hamlesi'nin yapı taşlarını oluştururken, ihracatı da bu temel yapı taşlarından birisi olarak ilan etmişlerdi. 23 Nisan 1920'den sadece 17 gün sonra, 10 Mayıs 1920'de Meclisimiz şu kararı almıştı: “İhracatın kayıtsız şartsız serbest olması ve Bakanlar Kurulu'ndan başka hiçbir makamın bu serbestiyi bozmaya, sınırlamaya ve kaldırmaya yetkili olamayacağı kararlaştırılmıştır.”

Türkiye bu vizyonla, 95 yıldır 'Milli Kalkınma' hamlesini azimle sürdürmektedir. 100 yıl önce, Cumhuriyetimizin kuruluş adımları atılırken, Atatürk'ün ve Milli Mücadele'nin tüm kahramanlarının Türkiye için vazgeçilmez olarak işaret ettiği, liderlik ettiği 'ihracat' perspektifinin, 'ihracat' odaklı vizyonun hakkını ise, son 17 yılda ihracatçılarımız rekorlarıyla taçlandırdılar. Türkiye, 2000'li yıllarda 30 milyar doları ancak geçebilmiş ihracat hacmini, 2019'da 190 milyar dolara taşıyacak adımları azimle atmayı sürdürüyor.

 

Türkiye'nin ticaret diplomasisinin saha neferleri olan 90 bin mal ve hizmet ihracatçımız, ihracatımızın milli gelire oranını yüzde 25'e taşıdılar. Dünya ortalamasının yüzde 30, Çin ve Hindistan'ın oranlarının yüzde 20'nin altında olduğu hatırlandığında, 100 yıl önce ilk temelleri atılan 'yeniden dirilişin', hepimiz için övünç kaynağı bir küresel atılıma dönüşmesinin haklı gururunu yaşıyoruz. TİM ve İhracatçı Birliklerimiz liderliğinde, ihracat ailemiz Cumhuriyetimizi 2023'e, 100'üncü yaşına da aynı azim ve kararlılıkla taşımayı sürdürmekteler.

TİM'in imkan ve kabiliyetlerini, TİM'in Bölge Meclisleri'nde ihracatçılarımız ve bölgelerimizin kanaat önderleriyle bir araya gelerek, TİM KOBİ İhracat Seferberliği Eğitim Programımız ile; TİM'in İnovasyon ve Girişimcilik Akademisi bünyesinde yürüttüğümüz inovasyon ve girişimcilik alanındaki geniş kapsamlı ve sürdürülebilir çalışmalarımızla; Eximbank, Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, TOSYÖV, Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği başta olmak üzere, saygın kurumlarımız ve sivil toplum kuruluşlarımızla gerçekleştirdiğimiz ve yürütmeyi sürdüreceğimiz, ihracatımızın küresel becerilerini güçlendirmeye yönelik pek çok teknik bazlı toplantı ve eğitimlerle; e-ihracat alanına yönelik önemli paydaşlarla birlikte yürüttüğümüz çalışmalarla; Coface gibi ihracatın sigortalanmasında rol üstlenen kurumlarımızla ihracatımızın gücüne yönelik farkındalık toplantılarıyla seferber etmiş durumdayız.

TİM Başkanımız İsmail Gülle'nin liderliğinde, yönetim ve denetim kurulumuz, sektör konseyimiz ve 13 İhracatçı Birliği Genel Sekreterliğimiz ve 61 ihracatçı mal ve hizmet Birlik yönetimlerimizle; Ticaret Bakanımız Ruhsar Pekcan'la birlikte gerçekleştirdiğimiz geniş kapsamlı istişare toplantıları, Cumhurbaşkanı Yardımcımız Fuat Oktay ile Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'ı ağırladığımız iki delegeler çalıştayımız ile inovasyon, e-ihracat ve İhracat Master Planı'na yönelik ortak akıl toplantılarıyla değerli bir perspektife imza attılar.

 

Başkanımız İsmail Gülle'nin bir yıl önce TİM Genel Kurulu'nda hedeflendirdiği şekilde, TİM'i 'TİMTank' anlayışıyla, ihracatçımızın becerilerini, cesaretini, azmini ara vermeksizin süregelecek rekorlara dönüştürecek, ihracatımızı Türkiye'nin büyüme ve kalkınma hamlesinin, istihdam seferberliğinin vazgeçilmez bir parçası yapacak bir anlayışla, 'sürdürülebilirlik' ilkelerine dayalı olarak, iddialı bir geleceğe yönelik olarak yeniden yapılandırıyoruz. Bir yıl sonra, güçlü bir liderin işaret ettiği vizyonla, TİM Genel Sekreterlik ekibinin tüm üyeleri olarak, daha da iddialı projelere imza atarak karşınızda olmak dileğiyle.

 

PAYLAŞ