İhracatta yeni rotalar, yeni hedefler

Türkiye İhracatçılar Meclisi olarak en temel görevlerimizden biri, kamuoyunda ihracata dair gündem oluşturmak, bilinirlik yaratmak ve ihracatçılarımızı yeni pazarlar keşfetmeye sevk etmek. Bu sayede ihracatımızın gelişimine katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Bunu gerçekleştirmek ve hedeflerimize ulaşabilmek için kullandığımız önemli araçlar arasında ticaret heyetleri ve hedef pazar etkinlikleri yer alıyor.

İhracatçılarımızın sağlıklı bir müşteri portföyüne sahip olabilmeleri, bölgesel krizlerden kaynaklanacak olumsuz etkileri minimuma indirebilmeleri için pazar çeşitlendirmesi yapmaları büyük önem taşıyor. Biz de ihracatçılarımızı pazar çeşitlendirmesi yapmaya yönlendirmek için potansiyel pazarları tanıtan seminerler düzenliyoruz.

25 Temmuz 2017 tarihinde başlattığımız “İhracat Pusulası” etkinlik zincirimizde ilk olarak “Rota: Güney Kore” dedik. Beş ay gibi kısa bir sürede tam 9 ülkeyi, Güney Kore, Gana, Rusya, Katar, Fas, Endonezya, Singapur, Japonya ve Hindistan'ı ihracatçılarımıza anlattık. Bunu yaparken de istatistiki bilgilerle sınırlı kalmadan, ülkenin dinamiklerini doğrudan tecrübe eden ihracatçılarımızı, eski ticaret müşavirlerimizi davet ederek bu ülkelerle ilgili başka yerde bulunamayacak bilgileri ihracatçılarımıza aktardık. Pazara giriş, tutunma, müşteri bulma ve ihracat yaparken dikkat edilmesi gerekenler gibi konuları irdeledik, bilgi alınabilecek kaynakları anlattık.

Daha standart bilgiler için ise ülkelerin genel ekonomik verilerini, dış ticaret verilerini, karşılıklı ticaretimizi ortaya koyan cep kitapçıkları hazırladık. Ayrıca programlarımızı düzenlediğimiz ticaret heyetlerinin hemen öncesinde gerçekleştirerek bu heyetlere katılacak ihracatçılarımız için de bir nevi ısınma turu gerçekleştirmiş olduk. 2018 yılında da her ay bir ülkeyi ihracatçılarımıza tanıtmayı hedefliyoruz. Toplantılarımızın ilkini Fildişi Sahili ticaret heyetimizin hemen öncesinde “Rota: Fildişi Sahili” başlığıyla 24 Ocak'ta gerçekleştirdik. Sırada 21 Şubat'taki “Rota: Brezilya” ve 27 Mart'taki “Rota: Avustralya” etkinliklerimiz var. Bu ülkelere ticaret heyetlerimiz de sırasıyla Mart ve Nisan aylarında olacak. Sizleri şimdiden hem İhracat Pusulası etkinliklerimize, hem de ardından düzenlenecek ticaret heyetlerimize katılmaya davet ediyoruz.

Tüm bu etkinliklerimize dayanak olabilecek bir veriyi de paylaşmak isterim: TİM verilerine göre 2017 yılında 69.153 firma ihracat gerçekleştirdi. Bu firmalar, toplam 246 ülke ve bölgeye ihracat yaptı. Ancak, 70 bine yakın firmamız arasında 30 bin 546 firmamız, yani firmalarımızın yarısına yakını bu yıl sadece tek bir ülkeye ihracat gerçekleştirmiş durumda. 2 ülkeye ihracatı olan firmalarımız ise 11 bin 459 bu da pazar çeşitlendirmesine ne denli ihtiyacımız olduğunu ortaya koyuyor.

Umuyoruz ki, İhracat Pusulası etkinliğimi sayesinde daha fazla ihracatçımızın, çok daha farklı pazarlara, daha fazla ürün ihraç etmelerini sağlayarak “İhracatta Rekorlar Yılı” ilan ettiğimiz 2018'i başarıyla tamamlayacağız. Böylelikle 2023 hedeflerimize bir adım daha yaklaşacağız.

Bu sayfa 1 Şubat 2018 Perşembe tarihinde yayınlanmıştır.
PAYLAŞ