TÜRKİYE TANITIM GRUBU

 

Algının “gerçek” olduğu bir çağda yaşıyoruz. Bilgi ve haberlerin çok hızlı yayıldığı bu yeni düzende, hem değerli işlere imza atmalı, hem de ürettiğiniz değerleri dünyaya anlatmalısınız. Hedeflerinize ve kimliğinize uygun özgün hikayeler üretmeli ve bunları potansiyel iş ortaklarınızla paylaşmalısınız.

T.C. Ekonomi Bakanlığı ve onun bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), global arenada ülkemizin ekonomik değerini pekiştirmek için yıllardır pek çok somut adım atıyor. Şimdi bu gerçeklik, temel misyonu Türkiye hikayesini dünyaya anlatmak olan Türkiye Tanıtım Grubu'nun kurulması ile iletişim yönetimi tarafını da güçlendirdi.

Türkiye Tanıtım Grubu (TTG), T.C. Ekonomi Bakanlığı öncülüğünde, Türkiye'nin ekonomisini, yatırım ortamını, ihracat potansiyelini, üretim becerisini, dünyaya tanıtmak ve ekonomik potansiyelimizin somut çıktıları olan mal ve hizmetlerimizin dünya genelindeki algısını yükseltmek amacıyla faaliyet göstermek üzere Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) nezdinde kuruldu.

Grubun temel misyonu, her platformda Türkiye ekonomisinin itibarını artırmak olarak tanımlanıyor. Ekonomik itibar oluşturma, ürün tanıtımından ihracat potansiyeline, yüksek kaliteli üretim gücünden ülkenin medeniyete yaptığı katkıya ve yaşam tarzına kadar uzanan çok yönlü bir eylem. TTG, bütüncül bir anlayışla Türkiye hikâyesini ve evrensel topluma katkısını dünyaya anlatmayı hedefliyor.

TTG'nin yürüteceği ana faaliyetler aşağıdaki başlıklarda toplanıyor:

  • Ülkemiz ekonomik faaliyetlerinin desteklenmesi amacı ile başta hedef ülkelerde olmak üzere dünya genelinde ve “Türkiye, Potansiyelini Keşfet” ülke markası altında 360 derece iletişim kampanyalarının yürütülmesi
  • Sektörlerin küresel tanıtımını amaçlayan iletişim projelerinin değerlendirilmesi ve desteklenmesi
  • Türkiye markası kullanımının tüm paydaşların iletişim faaliyetleri nezdinde yaygınlaştırılmasının sağlanması ve kurumsal kimlik yönetim ve denetiminin yapılması
  • Türkiye ekonomisinin tanıtımı için farklı kurum ve kuruluşlarla iş birlikleri yapılması

TTG'nin reklam ve iletişim projeleri dünya genelini hedeflemekle birlikte, ülkemiz için stratejik öneme sahip olan 6 hedef ülkeye (ABD, İngiltere, Çin, Almanya, Fransa, İtalya ve Rusya) odaklanıyor. Bu çalışmalarla potansiyelimizin somut çıktıları olan mal ve hizmetlerimizin dünya genelindeki algısını yükseltmek amaçlanıyor.

TTG, 3 yılı aşkın süredir uluslararası ekonomik faaliyetlerimizde çatı mesajı olarak kullanılan Turkey Discover The Potential (TDP) projesini tüm eylemlerin merkezine yerleştirmiş durumda. Ortak TDP mesajı ve görsel kimliği ile istikrarlı, düzenli ve devamlı bir iletişim hedefleyen TTG, ülke itibarını modern marka yönetimi prensipleri ile güçlendirmeyi ve T.C. Ekonomi Bakanlığı'nın koordinasyonu ile Türkiye ekonomisi algısını hak ettiği seviyeye taşımayı planlıyor.

 

Yakın gelecekte, iletişim çalışmaları yürütülen hedef ülkelerin yanında Asya Pasifik, Afrika ve Güney Amerika'da da TDP çatısı ile yeni projelerin gerçekleştirilmesi amaçlanıyor.

TTG tüm stratejik ve kreatif eylemleri ile Türkiye'miz için geleceği şöyle tanımlıyor:

Marka ürünler, üreticiler, sektörler… Markalaşmış ekonomi ve marka Türkiye!

 

Türkiye Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu şu isimlerden oluşuyor:

Mehmet Büyükekşi  - TİM Başkanı

Tarık Sönmez  -  Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı

Tahsin Öztiryaki  -  TİM Başkan Vekili

İlyas Edip Sevinç  -  Karadeniz İhracatçılar Birliği Başkanı

Mustafa Satıcı  -  Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği Başkanı

Ali Saydam  -  İletişim PR Uzmanı-Gazeteci

Prof. Dr. Ali Murat Vural  -  İletişim ve Algı Yönetimi Uzmanı-Akademisyen

Ömer Şengüler  -  Marka Uzmanı-Global Magic Brands Başkanı

 

TTG YÖNETMELİĞİ İÇİN TIKLAYINIZ!

 

TTG FAALİYET RAPORU İÇİN TIKLAYINIZ!

 

 

 

PAYLAŞ