TİM ve Trendyol'dan Stratejik İş Birliği
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile Trendyol, Türkiye'nin e-ihracat ekosistemini güçlendirmek amacıyla stratejik iş birliğine imza attı. TİM Başkanı Mustafa Gültepe ve Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin tarafından imzalanan protokol kapsamında, Trendyol TİM'in e-ihracat partneri oldu. Bu iş birliği çerçevesinde, Türkiye genelinde e-ihracat farkındalığını artırmaya yönelik etkinlikler, eğitim programları ve iş birliği fırsatları hayata geçirilecek.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile Trendyol, Türkiye'nin e-ihracat potansiyelinden daha fazla marka, üretici ve esnafın faydalanmasını sağlamak ve bu alandaki farkındalığı artırmak amacıyla stratejik bir iş birliği gerçekleştirdi. İmzalanan protokol kapsamında Trendyol, TİM'in e-ihracat alanındaki resmi partneri oldu. E-ihracatta bir ilk niteliği taşıyan bu iş birliğiyle, ekosistemin tüm paydaşlarını e-ihracata yönlendirecek projelerin hayata geçirilmesi; böylece Türkiye'de sınır ötesi ticaretin sürdürülebilir şekilde gelişmesi ve ekonomiye katma değer sağlanması hedefleniyor.
“E-ihracatta el birliği ile ülkemizi geleceğe taşıyacağız”
İmza töreninde konuşan TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Türkiye'nin ihracat hedeflerine ulaşmasında e-ihracatın kritik bir rol oynadığının altını çizdi. Trendyol ile başlattıkları bu iş birliği sayesinde, Türkiye'nin dört bir yanındaki üreticileri ve girişimcileri e-ticaretle tanıştırıp dünya pazarlarına taşıyacaklarını ifade eden Gültepe, konuşmasına şöyle devam etti:
“Türkiye'nin e-ihracatta küresel ölçekte daha güçlü bir konuma gelmesi için atılan bu adımlar, yeni girişimcilerin ve KOBİ'lerin uluslararası pazarlara erişimini kolaylaştırarak, ülke ekonomisine de büyük katkı sağlayacak. Türkiye'nin toplam ihracatının yaklaşık %35'i KOBİ'ler tarafından gerçekleştiriliyor. KOBİ'lerin ihracat konusunda daha fazla bilinçlendirilmesi ve sürece aktif katılım göstermesiyle, Ticaret Bakanlığının 2030 yılı için belirlediği, e-ihracatın toplam ihracat içindeki payını %10'a çıkarma hedefi doğrultusunda emin adımlarla ilerleyeceğiz. Ülkemizin e-ihracat şampiyonu Trendyol'a bu değerli katkıyı sağladıkları için TİM adına teşekkür ederim.” ifadelerini kullandı.
“E-ihracat ekosistemindeki tüm paydaşlara ulaşmayı hedefliyoruz.”
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin ise törende yaptığı konuşmada yerel üreticilerin ve KOBİ'lerin küresel pazarlara açılmasını teşvik ederek bugüne kadar 120 binden fazla iş ortağını ihracatla tanıştırdıklarını belirtti. “Türkiye'nin e-ticaretteki potansiyelini en iyi şekilde değerlendirmek ve girişimcilerimizi küresel pazarlara taşımak en önemli hedefimiz.” diyen Çetin, TİM ile hayata geçirdikleri iş birliğinin, Türkiye'de e-ihracatın gelişimi için çok önemli bir adım olduğunu vurguladı.
Çetin, “Birlikte hayata geçireceğimiz projelerle Türkiye'de hem e-ihracat bilincini hem de 'Made in Türkiye' imzalı ürünlerimizin küresel pazarlardaki temsilini güçlendirmeyi hedefliyoruz. Bu alandaki yetkinliklerimizi, TİM'in deneyimleriyle birleştirerek; tüm ekosistemimizle birlikte ülkemizi e-ihracat alanında bölgesel bir güç haline getirmeyi amaçlıyoruz. İlk kez bu ölçekte bir sinerjiyle e-ihracatın tüm bileşenlerini ortak hedeflere yönlendirecek kapsamlı bir mekanizma kuruluyor. Yapacağımız çalışmalarla e-ihracat ekosistemindeki tüm paydaşlara ulaşmayı ve ekonomimize katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bu iş birliğinin hayata geçmesi sürecindeki destekleri için değerli TİM Başkanımız Mustafa Gültepe'ye ve TİM ailesine teşekkür ediyorum.” diye konuştu.