• Kurumsal
    • Hakkımızda
    • TİM'in Görevleri
    • Misyon - Vizyon - Hedefler
    • Başkan
    • Yönetim Kurulu
    • Sektörler Konseyi
    • Denetim Kurulu
    • Genel Sekreterlik
      • Genel Sekreter
      • TİM ve Birlikler Yasası
      • Yönetmelik
      • Organizasyon Şeması
    • Kurumsal Kimlik
    • Birliklerimiz
      • İhracatçı Birlikleri
        • Akdeniz İhracatçı Birlikleri
        • Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği
        • Denizli İhracatçılar Birliği
        • Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği
        • Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği
        • Ege İhracatçı Birlikleri
        • Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri
        • Hizmet İhracatçıları Birliği
        • İstanbul İhracatçı Birlikleri
        • İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri
        • İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri
        • Karadeniz İhracatçı Birlikleri
        • Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri
        • Uludağ İhracatçı Birlikleri
      • Organizasyon Şeması
    • Kurumsal Tanıtım Filmi
    • Bilgi Güvenliği Politikalarımız
  • İhracat
    • İhracat Rakamları
    • İhracat Destek Platformları
      • Kolay İhracat Platformu
      • Türk Eximbank
      • İhracatı Geliştirme A.Ş.
      • Müşavire Danışın
      • Sanal Ticaret Akademisi
      • Turquality
      • Destek Yönetim Sistemi
    • İhracat Rehberi
      • İhracatçılar İçin Mevzuat
      • İhracat Türleri
      • Dolaşım Menşe İspat Belgeleri
      • Sıkça Sorulan Sorular
    • Devlet Teşvik ve Destekleri
      • İhracat Destekleri
      • E-İhracat Destekleri
      • Hizmet Sektörü Destekleri
      • Yenilenen İhracat Destekleri
      • Devlet Yatırım Destekleri ve Teşvikleri
  • Raporlar & Yayınlar
    • Raporlar
      • Yıllık İhracat Raporu
      • Ülke Analiz Raporları
      • Ülke Bilgi Notları
      • İnovasyon Raporları
    • Yayınlar
      • TİM Report
      • Türkiye'nin İlk 1000 İhracatçı Araştırması
      • Faaliyet Raporları
      • Frascati Kılavuzu 2015
      • TİM-TEB Girişim Evi Kitabı
      • TİM İnoSuit Programı Kitabı
      • Türkiye'nin Küresel İhracat Hikâyesi
      • Coğrafi İşaretler Yeni Nesil Stratejiler Raporu
      • Tarım ve Hayvancılık Sürdürülebilirlik Raporu 2025
    • Bültenler
      • TİM Avrupa Birliği Bülteni
      • TİM Aylık Ekonomi ve Dış Ticaret Bülteni
      • TİM İhracat Pazar Monitörü
      • TİM Küresel Gelişmeler Bülteni
      • TİM Sektörel Mevzuat Düzenlemeleri Bülteni
      • TİM Sürdürülebilirlik ve İnovasyon Bülteni
      • TİM Tarım Bülteni
  • Faaliyetlerimiz
    • Ticaret ve Alım Heyetleri
    • TİM Akademi
      • Sürdürülebilirlik
        • ECOTİM
        • GREENTİM
        • TİM Sürdürülebilirlik Çalışmaları
          • Sektörel Eylem Planları
          • TİM Bölgesel Sürdürülebilir İhracat Seferberliği Eğitim Programı
        • TİM-TÜBİTAK Yeşil İnovasyon Teknoloji Mentörlük Programı
        • Yenilenebilir Enerji Teknolojileri Çalışma Grubu
      • İnovasyon
        • Türkiye İnovasyon Haritası Raporu
        • İnoSuit
        • İnovaLİG
        • İnovaTİM
      • Girişimcilik
        • TİM-TEB Girişim Evi
    • TİM WINGS
      • TİM WINGS nedir?
      • İhracatta Kadını Destekleme Projesi
      • TSE K 645: Kadın Girişimci Belgelendirme Kriteri
      • Kadının Güçlenmesi İlkeleri (WEPs)
      • Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteğinde Kadın İhracatçılara İlave Puan Uygulaması
      • İhracatta Sınırları Aş Eğitimleri
      • Cinsiyet Eşitliği Eylem Planı
    • Türkiye Innovation Week
    • Türkiye'nin İhracat Şampiyonları Ödül Töreni
    • Genişletilmiş Başkanlar Kurulu
    • Dış Ticaret Rakamları Basın Açıklamaları
    • E-İhracat Sekretaryası
      • Sekretarya Hakkında
        • E-İhracat Sekretaryası Hakkında
        • E-İhracat Sekretaryası Ekibi
      • E-İhracat Destekleri
        • 5986 Sayılı E-İhracat Destekleri Hakkında Karar
        • E-ihracat Desteklerine İlişkin Genelge
        • Genelge Ekleri ve Destek Üst Limitleri
      • E-İhracat Konsorsiyumu
      • KEP ve E-İmza Usulü Hakkında
      • E-İhracat Kılavuzları
        • Pazaryeri Kılavuzları
          • Bol
          • Etsy
          • Mercado Libre
          • Shopee
          • Wayfair
          • Zalando
          • Walmart
          • Otto
          • Noon
          • Kaufland
        • Sosyal Medya ve Arama Motorları Kılavuzları
          • Criteo
          • Google Ads
          • Linkedin Ads
          • Meta Ads
          • Tiktok Ads
        • E-İhracat Beyan Kılavuzu
        • E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi
        • E-İhracat Destekleri Rehberi
        • KTÜN Kılavuzu
        • E-İhracat Arama Konferansı Sonuç Raporu
    • Turquality Sekretaryası
    • TİM Tarım Kurulu
      • TİM Tarım Kurulu Hakkında
      • Tarım Bültenleri
      • Tarıma Dair
      • Ürün Atlası
  • Basın Odası
    • Haberler
      • Güncel Haberler
      • Geçmiş Dönem Haberlerimiz
    • Görseller
      • TİM Başkanı Mustafa Gültepe
    • Videolar
    • Basın Yansımaları
  • İletişim
    • İletişim Bilgileri
    • İletişim Formu
EN
BGH
Online İşlemler Giriş Belge Doğrulama Üyelik Sorgulama Basitleştirilmiş Gümrük Hattı Başvurusu Dolaşım ve Menşe İspat Belgeleri Başvurusu
Online İşlemler Giriş Belge Doğrulama Üyelik Sorgulama Basitleştirilmiş Gümrük Hattı Başvurusu Dolaşım ve Menşe İspat Belgeleri Başvurusu
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • TİM'in Görevleri
    • Misyon - Vizyon - Hedefler
    • Başkan
    • Yönetim Kurulu
    • Sektörler Konseyi
    • Denetim Kurulu
    • Genel Sekreterlik
      • Genel Sekreter
      • TİM ve Birlikler Yasası
      • Yönetmelik
      • Organizasyon Şeması
    • Kurumsal Kimlik
    • Birliklerimiz
      • İhracatçı Birlikleri
        • Akdeniz İhracatçı Birlikleri
        • Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği
        • Denizli İhracatçılar Birliği
        • Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği
        • Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği
        • Ege İhracatçı Birlikleri
        • Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri
        • Hizmet İhracatçıları Birliği
        • İstanbul İhracatçı Birlikleri
        • İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri
        • İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri
        • Karadeniz İhracatçı Birlikleri
        • Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri
        • Uludağ İhracatçı Birlikleri
      • Organizasyon Şeması
    • Kurumsal Tanıtım Filmi
    • Bilgi Güvenliği Politikalarımız
  • İhracat
    • İhracat Rakamları
    • İhracat Destek Platformları
      • Kolay İhracat Platformu
      • Türk Eximbank
      • İhracatı Geliştirme A.Ş.
      • Müşavire Danışın
      • Sanal Ticaret Akademisi
      • Turquality
      • Destek Yönetim Sistemi
    • İhracat Rehberi
      • İhracatçılar İçin Mevzuat
      • İhracat Türleri
      • Dolaşım Menşe İspat Belgeleri
      • Sıkça Sorulan Sorular
    • Devlet Teşvik ve Destekleri
      • İhracat Destekleri
      • E-İhracat Destekleri
      • Hizmet Sektörü Destekleri
      • Yenilenen İhracat Destekleri
      • Devlet Yatırım Destekleri ve Teşvikleri
  • Raporlar & Yayınlar
    • Raporlar
      • Yıllık İhracat Raporu
      • Ülke Analiz Raporları
      • Ülke Bilgi Notları
      • İnovasyon Raporları
    • Yayınlar
      • TİM Report
      • Türkiye'nin İlk 1000 İhracatçı Araştırması
      • Faaliyet Raporları
      • Frascati Kılavuzu 2015
      • TİM-TEB Girişim Evi Kitabı
      • TİM İnoSuit Programı Kitabı
      • Türkiye'nin Küresel İhracat Hikâyesi
      • Coğrafi İşaretler Yeni Nesil Stratejiler Raporu
      • Tarım ve Hayvancılık Sürdürülebilirlik Raporu 2025
    • Bültenler
      • TİM Avrupa Birliği Bülteni
      • TİM Aylık Ekonomi ve Dış Ticaret Bülteni
      • TİM İhracat Pazar Monitörü
      • TİM Küresel Gelişmeler Bülteni
      • TİM Sektörel Mevzuat Düzenlemeleri Bülteni
      • TİM Sürdürülebilirlik ve İnovasyon Bülteni
      • TİM Tarım Bülteni
  • Faaliyetlerimiz
    • Ticaret ve Alım Heyetleri
    • TİM Akademi
      • Sürdürülebilirlik
        • ECOTİM
        • GREENTİM
        • TİM Sürdürülebilirlik Çalışmaları
          • Sektörel Eylem Planları
          • TİM Bölgesel Sürdürülebilir İhracat Seferberliği Eğitim Programı
        • TİM-TÜBİTAK Yeşil İnovasyon Teknoloji Mentörlük Programı
        • Yenilenebilir Enerji Teknolojileri Çalışma Grubu
      • İnovasyon
        • Türkiye İnovasyon Haritası Raporu
        • İnoSuit
        • İnovaLİG
        • İnovaTİM
      • Girişimcilik
        • TİM-TEB Girişim Evi
    • TİM WINGS
      • TİM WINGS nedir?
      • İhracatta Kadını Destekleme Projesi
      • TSE K 645: Kadın Girişimci Belgelendirme Kriteri
      • Kadının Güçlenmesi İlkeleri (WEPs)
      • Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteğinde Kadın İhracatçılara İlave Puan Uygulaması
      • İhracatta Sınırları Aş Eğitimleri
      • Cinsiyet Eşitliği Eylem Planı
    • Türkiye Innovation Week
    • Türkiye'nin İhracat Şampiyonları Ödül Töreni
    • Genişletilmiş Başkanlar Kurulu
    • Dış Ticaret Rakamları Basın Açıklamaları
    • E-İhracat Sekretaryası
      • Sekretarya Hakkında
        • E-İhracat Sekretaryası Hakkında
        • E-İhracat Sekretaryası Ekibi
      • E-İhracat Destekleri
        • 5986 Sayılı E-İhracat Destekleri Hakkında Karar
        • E-ihracat Desteklerine İlişkin Genelge
        • Genelge Ekleri ve Destek Üst Limitleri
      • E-İhracat Konsorsiyumu
      • KEP ve E-İmza Usulü Hakkında
      • E-İhracat Kılavuzları
        • Pazaryeri Kılavuzları
          • Bol
          • Etsy
          • Mercado Libre
          • Shopee
          • Wayfair
          • Zalando
          • Walmart
          • Otto
          • Noon
          • Kaufland
        • Sosyal Medya ve Arama Motorları Kılavuzları
          • Criteo
          • Google Ads
          • Linkedin Ads
          • Meta Ads
          • Tiktok Ads
        • E-İhracat Beyan Kılavuzu
        • E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi
        • E-İhracat Destekleri Rehberi
        • KTÜN Kılavuzu
        • E-İhracat Arama Konferansı Sonuç Raporu
    • Turquality Sekretaryası
    • TİM Tarım Kurulu
      • TİM Tarım Kurulu Hakkında
      • Tarım Bültenleri
      • Tarıma Dair
      • Ürün Atlası
  • Basın Odası
    • Haberler
      • Güncel Haberler
      • Geçmiş Dönem Haberlerimiz
    • Görseller
      • TİM Başkanı Mustafa Gültepe
    • Videolar
    • Basın Yansımaları
  • İletişim
    • İletişim Bilgileri
    • İletişim Formu
  • ANA SAYFA
  • Faaliyetlerimiz
  • TİM Akademi
  • İnovasyon
  • İnoSuit
  • Firma Deneyimleri

ASAŞ ALÜMİNYUM SAN. VE TİC. A.Ş.

 

 

Özellikle tüketici beklentileri göz önüne alındığında ürünlerin kişiselleştirilmesi, fonksiyonel özelliklerinin artırılması gibi sebepler firmaları yeniliğe sürüklüyor. Öncelikle InoSuit projesine katılma fikri bir ihtiyaç olarak mı yoksa bir gereklilik olarak mı oluştu? Hangi etmenler katılmanızda etkili oldu?

Günümüzün rekabet yoğun dünyasında değişimi yönetmek için rekabet stratejimizin temel yapıtaşlarından birini inovasyon olarak belirledik. Sürdürülebilir büyümenin anahtarının süreçlerimize, ürünlerimize ve müşterilerimize sürekli değer katmak olduğunun bilincindeyiz.

InoSuit Projesinde yer almamızın en önemli faktörü; vizyonumuz ve kurum stratejimize doğrudan hizmet etmesi, yaratmak istediğimiz inovatif bakış açısına sahip şirket kültürünü desteklemesidir.

InoSuit projesi dahilinde yaptığınız değerlendirmeler sonrası çalışanlarınızın ve sizin inovasyona yaklaşımınızda nasıl bir değişim gözlendi? Nasıl katkılar sağladı bu proje size?

İnoSuit Projesi; kurum stratejimizde önemli payı olan “Değer Yaratma” kavramını bütünsel bakış açısıyla yorumlamamıza ve Kurumsal İnovasyon Kültürümüzü olgunlaştırma sürecimizde destek oldu. Göstergelerimizdeki iyileşmeler de “İnovasyon” Kültürü konusunda kat ettiğimiz yolun doğruluğunu göstermektedir.

Sayısal olarak sonuçları değerlendirirsek tamamlanan projelerde %20, onaylanan fikirlerde %40, üniversite işbirliklerinde %50, firma işbirliklerinde 4 kat ve kamu destekli başvurusu yapılan projelerde 5 kat artış sağlandı. Ayrıca geliştirilen Proje Yönetim Sistemi Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yapılan yarışmada en iyi Ar-Ge Uygulamaları arasına girdi.

İnovasyon bilinmez ve korkutucu bir kavram olarak görülüyor. Firmanızda, inovasyon gerçekleştirme sürecinde bu kavramları destekler nitelikte bir durum ile karşılaştınız mı?

Kavramların içeriği anlaşıldığında, gerekliliği fark edildiğinde her yeni kavram tehdit olmaktan çıkıp fırsat haline dönüşebiliyor. İnovasyon yabancı kökenli bir kelime olmakla birlikte çok uzun zamandır hayatımızda. Firmamız için inovasyon kavramının, kurum stratejimiz içinde ayrı bir önemi var. Kurulduğu günden bugüne her yıl ortalama %26 oranında büyüyen ve  sektöründeki öncü yatırımlarla müşterilerine her zaman değer yaratmayı hedefleyen ASAŞ'ın bu başarısının arkasında pozitif değişime olan inancı yatıyor. Bu başarımızı daha sürdürülebilir sağlam temeller üzerine oturtmak ve adımlarımızı sadece bugünün değil geleceğin ihtiyaçlarını da ön görerek şimdiden tasarlayabilmek için kurduğumuz sektörün ilk Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı onaylı ARGE Merkezimizle inovasyon yolculuğumuz kararlı bir şekilde devam ediyoruz.

İnovasyona bakış açınızı İnoSuit'den önce İnoSuit'den sonra olarak ayırsak, neler söylersiniz?

Bizce inovasyon yaygın bilinenin aksine seçilmiş kişilerin sihirli değnekleri ile yaptıkları dokunuşların hayatı köklü olarak değiştirmesi değil; tüm paydaşların kendi perspektiflerinde yarını dünden daha iyiye taşıma çabasıdır. Yönetim felsefemizin merkezinde her zaman günlük rutinlerden sıyrılarak değer odaklı bir yaklaşımla “Nasıl Daha İyi Yaparız?” sorusunu çalışmalarımızda kendimize yönelterek ele almak var. InoSuit Projesine dahil olmak konuya daha fazla odaklanmamıza destek oldu. Göstergelerimizdeki iyileşmeler bu bakış açımızın doğruluğunu destekledi.

Bu proje ile elde ettiğiniz edinim hemen kendini hissettiriyor mu?

Hedefimiz sürdürülebilir inovasyon iklimi yaratmak olduğundan; kısa vadede elde edilen kazanım veya kayıplarla İnovasyon performansını değerlendirmek,  gelecekteki potansiyel çıktıların görmezden gelinme riskini doğurabilir.

Biz; şirketimizde inovasyon ikliminin yaratacağı değişimin etkilerini ve sürekliliğini ancak doğru planlama ile sağlayacağımızı biliyoruz. Bu bakış açısıyla değerlendirildiğinde inovasyon bir varış noktası değil; sürekli kendini daha iyiyi arayan, bitmeyecek bir yolculuk. InoSuit projesi de 11 aylık bir program, her ne kadar kısa vadede kazanımlarımız olsa da, yaptığımız faaliyetlerin uzun vadede şirketimizin inovasyon performansına daha büyük etkileri olacağına eminiz.

İnosuit projesi ile üniversite-sanayi işbirliğine bakışınız değişti mi?

Firmamız Inosuit projesinden önce de gerek ARGE Merkezimiz kapsamındaki gerekse firmamızın diğer geliştirme projelerinde üniversitelerle ortak projeler gerçekleştiriyor. Bu iş birliklerinin artmasının akademik bilginin teknoloji ve üretime dönüşmesinin hem üniversitenin, hem de sanayinin gelişmesinde ve güçlenmesinde çok önemli rol oynadığına inanıyoruz. Bu inancımızı karşılıklı iş birliğini destekleyen İnosuit projesiyle bir kere daha pekiştirmiş olduk.

Firmalar bu projeyi neden tercih etmeli? İnosuit projesi firmalara ne kazandırır?

Firmalar; eksiklerini görmek yerine potansiyellerini ortaya çıkarmak amacıyla bu programa katıldıklarında, gelişime açık ve paylaşımcı olduklarında aşağıda belirtilen konularda kazanımları artacaktır.

  • İnovasyon kapsamının bilinirliğinin artması
  • İşbirliklerinin artması
  • Firmanın yeteneklerinin farkına varması/potansiyelini keşfetmesi
  • Hizalanma ve stratejiye uyum
  • Programa katılan diğer firmaların uygulamaları hakkında bilgi edinme fırsatı sunması
  • Gelişime açık noktalarını keşfetmesi
  • İletişim kanallarının artması
  • Firma bilinirliğinin artması

Yeni ve yaratıcı fikirlerin ortaya çıkması, inovasyonun temel dayanağı. Bu fikirlerin çıkması için dışarıdan bir göz kadar içerideki fikirlere de önem veriyor musunuz? Firmanızda çalışan herkesin fikirlerini dinleme ve değerlendirme konusunda bir çalışmanız var mı?

Biz; büyümenin sadece daha çok üretmek, farklı sektörlere girmek, daha çok satış yapmak olmadığının farkındayız. Başkalarının tasarlayacağı geleceği tahminleyip kendimizi konumlandırmaya çalışmak, modası geçmiş bir alışkanlık. Öğrenen organizasyon alt yapısı ile bugünün kadrolarını yarının inovatif liderleri haline getirerek geleceğin resmini çizenler arasında yer almak istiyoruz. “Sürekli Gelişimi Arayarak Mükemmele Yolculuk” değerimizin ışığında yaptığımız çalışmaları ASAŞ Sistem çatısı altında yer alan İnovasyon Kültürü Modülü ile hayata geçiriyoruz. 

İnovasyon Kültürünün sürdürülebileceği iklimi tasarlarken; kullandığımız araç, sistem ve uygulamalar ile uyumlu olmasını önemsiyoruz. Ayrıca Fikir Yönetim Sistemi, Proje Yönetim Sistemi, Takdir Tanıma Sistemi gibi oluşturduğumuz sistemlerin tasarımında diagnostik çalışmalar yaparak çalışanların fikirlerini dinleyip değerlendiriyoruz. Şirketimizin tüm kademelerinde; bu sistemlerin uygulanması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması konusunda da çalışmalar yapmaktayız.

PAYLAŞ
ASAŞ ALÜMİNYUM SAN. VE TİC. A.Ş. DÖRTLER KABLO SAN. TİC. LTD. ŞTİ. KASTAMONU ENTEGRE AĞAÇ SANAYİ VE TİCARET A.Ş. OPTİMA MÜHENDİSLİK LTD. ŞTİ. SARAY BİSKÜVİ VE GIDA SANAYİ A.Ş. SARIGÖZOĞLU HİDROLİK MAKİNA VE KALIP SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

BİZE ULAŞIN

  • Türkiye İhracatçılar Meclisi
    Yenibosna Merkez Mahallesi Sanayi Caddesi No: 3 Dış Ticaret Kompleksi B Blok Kat: 9 34197 Bahçelievler / İSTANBUL
    HARİTADA GÖSTER
  • 444 0 846 (TİM)
  • [email protected]
  • [email protected]
444 0 846444 0 TİM

TAKİP EDİN

Web Sitemizi Mobil Ekranınıza Ekleyin
© TİM 2025
Çerez Politikası KVKK Aydınlatma Metni Bilgi Güvenliği Politikası
by Performans